می‌دونستی می‌تونی حساب بانکیتو بترکونی؟!

بزن برییییم!
ورود و ثبت نام

نحوه نوشتن پست های وبلاگ سئو شده

نوشتن پست وبلاگ بهینه شده برای موتورهای جستجو مانند گوگل و کاربران یک مهارت است. و مانند هر مهارت دیگری ، با تمرین می تواند پیشرفت کند. با وجود آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند ، این روند پیچیده ای نیست. چند مرحله ساده وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید تا اطمینان حاصل […]
سئو_بهینه_سازی_نوشته_وردپرس

نوشتن_پست_سئو_شده

نوشتن پست وبلاگ بهینه شده برای موتورهای جستجو مانند گوگل و کاربران یک مهارت است. و مانند هر مهارت دیگری ، با تمرین می تواند پیشرفت کند.

با وجود آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند ، این روند پیچیده ای نیست. چند مرحله ساده وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر آنچه در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر می کنید سئو دوستانه است .

مواردی مانند عنوان پست ، ساختار یک وبلاگ ، قالب بندی متن ، عنوان ها و پاراگراف ها به راحتی قابل حل هستند و در عین حال نقش مهمی در رتبه بندی دارند.

در این پست با روند 10 مرحله ای که برای بهینه سازی SEO تمام پست های وبلاگ من دنبال می کنم آشنا می شوید.

قبل از ورود به جزئیات ، لازم است دو نکته را روشن کنید که به نظر بسیاری از مردم گیج کننده است.

اول ، یک پست وبلاگ بهینه شده SEO همچنین یک پست وبلاگ کاربر پسند است

بسیاری از مردم معتقدند که اگر یک پست وبلاگ برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد ، به نوعی برای کاربران کمتر دوستانه است. این درست نیست.

معنای واقعی سئو انتشار مطالبی است که هم موتورهای جستجو و هم کاربران می توانند آن را درک کنند.

اگر هر دوی این شرایط برآورده نشود ، شانس محدودی برای دستیابی به رتبه های بالا دارید و خوانندگان شما احتمالاً پست شما را “نادیده می گیرند”.

از طرف دیگر ، اگر موفق شوید هر دو معیار را برآورده کنید ، پست های وبلاگ شما رتبه بالاتری در Google خواهد داشت و کاربران زمان بیشتری را برای خواندن و تعامل با محتوای شما (افزودن نظر ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی یا تبدیل) صرف خواهند کرد.

دوم اینکه ، پستی که بهینه سازی شده باشد SEO لزوماً محتوای عالی ندارد

ممکن است این جمله ای متناقض به نظر برسد ، اما اینگونه نیست. بگذار توضیح بدهم.

کیفیت محتوا یکی از مهمترین عوامل هنگام ارزیابی یک پست وبلاگ است ، اما تنها مورد نیست.

یک پست وبلاگ بهینه سازی شده با محتوای با کیفیت عالی ، شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در جستجو دارد در حالی که یک پست وبلاگ بهینه سازی شده با محتوای نه چندان خوب ، شانس محدودی برای دستیابی به رتبه های بالای Google دارد.

به عبارت دیگر ، شما نباید انتظار داشته باشید که یک پست وبلاگ رتبه بالایی داشته باشد ، فقط به این دلیل که مراحل ساختن آن را برای SEO دوستانه دنبال کرده اید.

این ترکیب محتوای خوب و سئو خوب (از جمله سئو خارج از صفحه ) است که باعث ارسال پست وبلاگ در صفحات اول Google می شود.

10 نکته برای نوشتن پست وبلاگ بهینه شده SEO

بنابراین ، اکنون که درک بهتری از اینکه پست وبلاگ بهینه شده چیست و چه چیزهایی نیست ، درک می کنیم ، بیایید ببینیم چگونه اطمینان حاصل کنیم (قبل از فشار دادن دکمه انتشار) ، وبلاگ شما از نظر سئو دوستانه است.

  • قبل از شروع به نوشتن فکر کنید
  • ساختار پست وبلاگ را ایجاد کنید
  • عنوان و URL را بسازید
  • از عنوان ها به درستی استفاده کنید
  • پاراگرافهای خود را کوتاه نگه دارید
  • پیوندها را اضافه کنید
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید (اما از پر کردن کلمات کلیدی استفاده نکنید)
  • طول پست وبلاگ خود را بهینه کنید
  • توصیف متا خود را بهینه کنید
  • تصاویر و سایر عناصر رسانه خود را بهینه کنید

1. قبل از شروع به نوشتن فکر کنید

هر زمان که در آغاز به فکر اینکه چه چیزی در پست وبلاگ خود بنویسید ، می گذرانید ، وقت آن است که بعداً در این کار صرفه جویی کنید.

این همان کاری است که من انجام می دهم:

به طور روزانه تعدادی مقاله در رابطه با سئو و بازاریابی دیجیتال از وبلاگ های مختلف می خوانم.

وقتی عنوان یا موضوعی را پیدا می کنم که جالب و کاندیدای یکی از وبلاگ هایم است ، URL و عنوان را در یادداشت های خود کپی می کنم.

در ابتدای هر ماه ، من برنامه انتشار خود را ایجاد می کنم. در میان منابع دیگر ، من همچنین به یادداشت های خود نگاه می کنم و تمام مقالات ذخیره شده را مرور می کنم.

بعد از اینکه تصمیم گرفتم کدام موضوعات را پوشش دهم ، برای هر موضوع در تقویم Google تاریخ انتشار تعیین می کنم.

وقتی زمان واقعی نوشتن پست است ، من موضوع را می گیرم و تجزیه و تحلیل دقیق تری (از جمله تحقیق در مورد کلمات کلیدی ) انجام می دهم تا به این س questionsالات پاسخ دهم :

  • چه موضوعات خاصی را باید در پست وبلاگ پوشش دهید؟
  • هدف از ارسال چیست (برای کسب رتبه بندی بهتر برای یک کلمه کلیدی ، به دست آوردن مشترکان بیشتر ، ارتقا دوره های SEO من و غیره)
  • پست جدید چگونه به نفع خوانندگان من خواهد بود؟

پاسخ دادن به این س questionsالات از قبل ، رفتن به مراحل بعدی را آسان تر می کند.

2. ساختار پست وبلاگ بهینه شده را ایجاد کنید

گام بعدی این است که ساختار پست وبلاگ خود را یادداشت کنید. منظور من از ساختار ، تعریف قسمتهای مختلف پست است.

تقسیم یک پست وبلاگ به قسمت های مختلف می تواند نوشتن را آسان کند. نوشتن 200 کلمه برای پوشش بخشی خاص از پست ، سریعتر و کارآمدتر از تلاش برای نوشتن بخشهای بزرگتر است.

نکته: این امر به ویژه هنگامی مفید است که وقت آن را ندارید که پست را در یک جلسه به پایان برسانید. هنگامی که ساختار آماده شد ، می توانید بدون نیاز به زمان زیادی برای ایجاد دوباره تمرکز و سازماندهی افکار خود ، به طور مستقل از یکدیگر روی قسمتهای مختلف کار کنید.

به عنوان مثال ، قبل از نوشتن پست وبلاگی که اکنون می خوانید ، من ساختاری را ایجاد کردم که به این شکل بود:

سئوی_مقاله_پست_وبسایت

به طور کلی ، یک پست وبلاگ باید دارای مقدمه ، قسمت اصلی و نتیجه گیری باشد (مشابه نوشتن مقاله).

سپس بخش اصلی را می توان به تعدادی قسمت تقسیم کرد. دوباره به ساختار این پست نگاه کنید و به صفحه بالا و پایین بروید تا نتیجه نهایی را ببینید.

توجه کنید که چگونه قسمت اصلی پست (10 نکته برای نوشتن پست SEO دوستانه وبلاگ) را به قسمتهای مختلف تقسیم کردم.

3. عنوان و URL پست وبلاگ بهینه شده را بسازید

رهنمودهای_جستجوگرها_برای_عنوان_پست_وبلاگ

 

رهنمودهای جستجوگرها برای عنوان ها و آدرس های وبلاگ

مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد عنوان پست وبلاگ و URL شماست.

من می دانم که برخی از وبلاگ نویسان ترجیح می دهند ابتدا این مرحله را انجام دهند و سپس ساختار وبلاگ را ایجاد کنند ، اما من فهمیدم که آسانتر است که عنوان را بدست آورید ، درصورتی که ایده خوبی در مورد اینکه پست چه چیزی را پوشش می دهد ، پیدا کنید.

اگر احساس می کنید که ابتدا باید روی عنوان و سپس ساختار وبلاگ کار کنید ، مطمئناً آنچه را که برای پرونده شما کارآمدتر است دنبال کنید.

نوشتن یک عنوان خوب و جالب یک قدم بسیار مهم برای اهداف سئو و کاربرپسندی است.

یک عنوان بهینه شده برای سئو مهم است زیرا به موتورهای جستجو اشاره زیادی به موضوع صفحه می کند.

یک عنوان خوب باید دارای مشخصات زیر باشد:

  • طول کاراکتر آن بین 55-60 است به طوری که بدون وقفه در SERPS نشان داده می شود.
  • این شامل کلمه کلیدی هدف شما است (اما نه پر از کلمه کلیدی)
  • این به طور دقیق محتوای پست وبلاگ را توصیف می کند
  • جالب است وقتی کاربران در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده می شوند ، روی ورودی شما کلیک کنند.

به عنوان مثال عنوان این پست را بنویسید ” نحوه نوشتن پست های وبلاگ دوستانه برای سئو – فرایند گام به گام من “.

کلمه کلیدی مورد نظر من ” پست های وبلاگ دوستانه SEO ” بود و به جای ایجاد فقط یک عنوان فقط با آن کلمه کلیدی ، “من چگونه ” و ” روند گام به گام من ” را اضافه کردم تا برای موتورهای جستجو و کاربران روشن شود آنچه در محتوا انتظار می رود.

نمونه های خوب دیگری از عناوین بهینه شده در تصاویر زیر نشان داده شده است:

عناوین_بهینه_سازی_شده

 

عناوین بهینه شده در سئو

وقتی صحبت از URL می شود ، قوانین ساده هستند:

  • از “-” برای جدا کردن کلمات تشکیل دهنده یک URL استفاده کنید. اگر این مورد برای وبلاگ شما نیست و شما در وردپرس هستید ، باید ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید.
  • با حذف کلمات غیر ضروری ، کوتاهتر کردن URL های خود را در نظر بگیرید – معمولاً اتفاقی که می افتد این است که URL توسط CMS شما بر اساس عنوان به طور خودکار تولید می شود. کاری که می توانید انجام دهید (قبل از انتشار پست وبلاگ برای اولین بار) تغییر دستی لینک ثابت (URL) و حذف برخی از کلمات است.

به عنوان مثال ، آدرس اینترنتی پیش فرض این پست وبلاگ عبارت بود از / نحوه نوشتن-پست-وبلاگ-مناسب-برای-SEO-روند-گام به گام / اما من آن را با تغییر دادن آن به / seo-دوستانه بهینه کرده ام پست های وبلاگ /.

برخی مطالعات برای تأیید این موضوع وجود دارد اما همانطور که بارها توسط گوگل ذکر شده است ، قالب URL شما به تنهایی عامل رتبه بندی بزرگی نیست.

مهم: اگر می خواهید پس از انتشار پست URL خود را تغییر دهید ، برای حفظ رتبه بندی خود باید 301 تغییر مسیر را اضافه کنید.

 

۴- از عنوان ها به درستی استفاده کنید

یک پست وبلاگ بهینه شده در مورد عناوین از این قوانین پیروی می کند: فقط یک برچسب h1 در صفحه وجود دارد – این معمولا همان <Title> پست است ، اگرچه لازم نیست که همان باشد. آنچه مهم است این است که فقط یک برچسب h1 داشته باشید و عنوان آن شامل کلمات کلیدی هدف شما باشد. از عنوان ها در حالت سلسله مراتبی استفاده کنید: عنوان پست برچسب h1 است و سپس بخش های اصلی باید h2 و زیرمجموعه ها h3 داشته باشند. بنابراین ترتیب برچسب ها باید H1-> H2-> H3 باشد. هنگامی که شما یک ساختار وبلاگ خوب ایجاد می کنید ، به راحتی می توان عناوین را درست دریافت کرد. به تصویر زیر نگاه کنید که نشان می دهد چگونه من از عناوین این پست وبلاگ استفاده کردم. دلیل اینکه شما باید محتوای خود را به این روش ساختاری مرتب کنید ، ساده است: این به عنکبوت های موتور جستجو در طول فرآیند خزیدن کمک می کند و خواندن (و اسکن) پست وبلاگ را برای کاربران آسان می کند.

 

۵- پاراگرافهای خود را کوتاه نگه دارید

فقط از طریق پاراگرافهای بزرگ در یک صفحه کلیک نکنید و دکمه انتشار را فشار دهید. این احتمال وجود دارد که اکثر خوانندگان شما از طریق تلفن همراه باشند بنابراین خواندن مطالب را برای آنها آسان کنید. استفاده از پاراگراف کوچک (۲/۳ جملات طولانی) و استفاده از گزینه های مختلف قالب بندی یعنی با حروف درشت، کج ، زیر خط دار خط را به متن کمتر خسته کننده است.

۶٫ لینک ها را اضافه کنید وقتی منطقی بود

هر زمان که قطعه جدیدی را نوشتید ، سعی کنید آن را با اضافه کردن پیوندهای داخلی با پست های وبلاگ قبلا منتشر شده در وبلاگ خود مرتبط کنید. پیوند داخلی یک تکنیک SEO بسیار موثر و آسان است که دارای مزایای زیادی است:

  • این به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات جدیدی را در وب سایت شما کشف کنند – هنگام خزیدن یک صفحه ، عنکبوت های موتور جستجو از هر پیوندی پیروی می کنند (که ویژگی nofollow را ندارد ) و آن را به فهرست خود اضافه می کنند (در صورت عدم وجود).
  • این روش دیگری است که می تواند به موتورهای جستجو اشاره زیادی در مورد یک صفحه داشته باشد – به عنوان مثال ، وقتی پیوندی مانند این را اضافه می کنم: آموزش SEO ، من به خزنده می گویم که صفحه پیوند با آموزش های SEO چه ارتباطی دارد.
  • این یک روش عالی برای دادن گزینه به کاربران برای کلیک کردن روی پیوند و مطالعه بیشتر در مورد یک موضوع است.
  • این یکی از تکنیک هایی است که می توانید برای کاهش نرخ پرش و نگه داشتن کاربران در وب سایت خود برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید.

به این پست نگاه دقیق تری بیندازید و متوجه شوید که چگونه پیوندهایی را به سایر پستها اضافه کردم. از استفاده از کلمات کلیدی در متن لنگر نترسید ، انجام این کار جریمه ای ندارد. گوگل این کار را در وبلاگ های خود انجام می دهد و ویکی پدیا نیز همین کار را انجام می دهد .

۷٫ از کلمات کلیدی استفاده کنید (اما از پر کردن کلمات کلیدی استفاده نکنید)

داشتن کلمات کلیدی (و تغییرات) هدف در پست های وبلاگ شما را به دردسر نمی اندازد ، در حقیقت توصیه می شود این کار را انجام دهید. همانطور که در ابتدای این پست اشاره کردم ، آنچه توصیه نمی شود پر کردن کلمات کلیدی است . به عبارت دیگر ، به دلیل انجام این کار ، کلمات کلیدی را در متن اضافه نکنید بلکه فقط در صورت طبیعی خواندن ، این کار را انجام دهید. کجا باید کلمات کلیدی را اضافه کنید؟ من این س aال را زیاد دریافت می کنم و پاسخ ساده است:

  • در عنوان پست
  • در عناوین اصلی پست خود
  • درون محتوای پست
  • در نتیجه گیری

در اینجا یک اشاره برای شما وجود دارد برای جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی و تکرار مکرر کلمات کلیدی مشابه ، به ابزار کلمه کلیدی Google یا SEMRUSH بروید و کلمه کلیدی اصلی خود را جستجو کنید. این ابزارها لیستی از کلمات کلیدی را به شما می دهند که با کلمه کلیدی اصلی شما ارتباط نزدیک دارند. اطمینان حاصل کنید که برخی از آن کلمات کلیدی را در پست وبلاگ خود ذکر کرده اید.ابزار کلمه کلیدی SEM Rush

۸- طول پست وبلاگ بهینه شده خود را ،بهینه کنید

مطالعات نشان داده است که پست های طولانی تر در جستجو بهتر عمل می کنند و آنها تمایل به دریافت لایک و ذکر بیشتر در شبکه های اجتماعی دارند. اگرچه این درست است ، اما به این معنی نیست که پست های کوتاه رتبه خوبی نخواهند داشت. آنچه مهمتر است کیفیت مطالب است و نه کمیت . باید بدانید که هنگام نوشتن یک پست وبلاگ برای یک موضوع خاص ، در اصل با صدها پست دیگر که قبلاً در مورد همان موضوع منتشر شده اند ، رقابت می کنید. هدف شما این است که پست های وبلاگ خود را بهتر کنید تا در صورت تبلیغ صحیح ، توجه کاربران و احتمالاً پیوندهای طبیعی را به خود جلب کند  تا درنهایت بتوانند پیشتر از پست های موجود باشند. هنگامی که Google در حال ارزیابی رتبه بندی یک صفحه است ، تعداد کلمات را در نظر نمی گیرد ، بلکه تعداد پیوندهای اشاره به آن صفحه را در نظر می گیرد. ارتقا an یک پست عمیق که هر دو طرف داستان را پوشش می دهد ، با تصاویر زیبا ، مراجعه به مطالعات و اطلاعات مفید ، در مقایسه با یک پست کوتاه و نه چندان جالب ، لینک دریافت می کند. بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه مدت برای ارسال پست های وبلاگ خود دارید ، باز کردن Google ، جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود و بررسی نتایج است. هر ده مدخل موجود در صفحه اول را باز کنید و تعداد کلمات و انواع محتوای ارائه شده آنها را یادداشت کنید. هدف شما انتشار بخشی است که از همه جنبه ها (طول کلمه ، قالب بندی ، کیفیت اطلاعات) بهتر باشد. دکمه انتشار را بزنید و سپس از همه روش های موجود کلاه سفید برای هدایت بازدید به وبلاگ خود استفاده کنید . انتظار نداشته باشید که بلافاصله نتیجه بگیرید ، رتبه بندی در گوگل زمانبر است بنابراین فقط در انتظار انتظار وقوع معجزه ننشینید بلکه در وبلاگ بعدی خود کار کنید.

۹٫ توصیف متا خود را بهینه کنید

در نکته ۳ بالا ، من در مورد بهینه سازی عنوان و URL یک پست صحبت کرده ام. بهینه سازی طول توضیحات متا به همان اندازه مهم است . برچسب توضیحات خلاصه ای از پست در کمتر از ۲۰۰ حرف است. Google ممکن است توصیف شما را در نتایج نشان دهد ، بنابراین برای تشویق کاربران به کلیک بر روی پیوند شما و بازدید از وبلاگ شما ، باید آموزنده و جالب باشد. در اینجا چند نمونه از توصیفات بهینه شده آورده شده است:بهینه سازی توصیفات متا

بهینه_سازی_مطالب

۱۰٫ تصاویر و سایر عناصر رسانه خود را بهینه کنید

تصاویر ، نمودارها ، اینفوگرافیک ها ، فیلم ها ، آمارها و سایر عناصر رسانه ای ، خواندن پست وبلاگ را برای خواندن و افزایش کیفیت مطالب جالب تر می کند. اگرچه گوگل به صراحت گفته است که آنها هنوز نمی توانند زمینه تصویر یا ویدیو را درک کنند (هنگام خزیدن یک صفحه) ، با این حال بسیاری از مدیران وب از رعایت قوانین بهینه سازی SEO تصاویر خود پیروی نمی کنند. تمام آنچه که لازم است استفاده از نام فایلهای معنی دار و یک متن ALT متناسب با انسان است .Image SEO مثال Alt متنبه عنوان مثال ، اگر تصویری را منتشر می کنید که آمار سئو را برای سال ۲۰۲۰ نشان می دهد ، تصویر را img001.jpg قرار ندهید بلکه نام آن را به چیزی معنی دار تر تغییر دهید ، به عنوان مثال seo-statistics-2020.jpg. برای ALT TEXT ، آن را خالی نگذارید بلکه چند کلمه بنویسید که تصویر را توصیف می کند ، یعنی SEO Statistics 2020 .

نکته: متن ALT یک تصویر فرصتی دیگر برای استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در پست وبلاگ شما است.

سئو_مطالب_وردپرس

نکته پاداش: مطالب خود را به روز نگه دارید

بسیاری از افراد در انجمن های مختلف می پرسند ” چند بار وبلاگ خود را به روز می کنم ؟” و “آیا طراوت مطالب یک عامل رتبه بندی است؟” ، و من می توانم دلیل آن را درک کنم. بسیار خوب خواهد بود اگر کسی به شما بگوید که لازم نیست بلاگ خود را مرتباً به روز کنید ، این امر کار را برای همه ما بسیار آسان می کند اما متأسفانه اینطور نیست. به چند دلیل باید محتوای تازه ای در وبلاگ خود داشته باشید.

  • این تعداد صفحات شما را در فهرست Google افزایش می دهد. این باعث می شود وب سایت و دامنه شما قویتر شود.
  • این یک انگیزه دیگر برای بازگشت کاربران به وبلاگ شما است.
  • این یک “بهانه” عالی برای تماس با مشترکانتان است.
  • این یکی از راه های هماهنگ ماندن یا دور زدن رقبا است.
  • این به شما کمک می کند مهارت نوشتن خود را ارتقا دهید
  • این می تواند تعداد بازدید بیشتری از صفحه ایجاد کند

نتیجه

نوشتن پست های بهینه شده وبلاگ برای موتورهای جستجو و کاربران یک مهارت است. و مانند هر مهارت دیگری ، با تمرین می تواند پیشرفت کند. درس غذای آماده از این پست وبلاگ به شرح زیر است: قبل از شروع یک پست جدید ، مدتی را به تحقیق خود اختصاص دهید و در ذهن خود داشته باشید که در مورد چه چیزی بنویسید و می خواهید به چه چیزی برسید. برای نوشتن پست های وبلاگ دوستانه با SEO ، از دستورالعمل های توضیح داده شده در بالا پیروی کنید و اگر پست های وبلاگ موجود دارید که بهینه نشده اند ، کمی زمان اختصاص دهید تا برگردید و تغییرات لازم را انجام دهید. با یک برنامه انتشار که می توانید آن را دنبال کنید و مدت طولانی به آن پایبند باشید. اگر اکنون یاد گرفته اید که چگونه SEO را انجام دهید ، امید خود را از دست ندهید ، نتایج در ماه های اول ممکن است چندان خوب نباشد اما همچنان محتوای بهینه شده با کیفیت بالا را منتشر کنید و در نهایت ترافیک وارد خواهد شد.

شما این فرصت را دارید، با تکمیل فرم زیر، قبل از انتخاب دوره آموزشی مناسب خود، از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی مجموعه آکادمی جولد استفاده نمائید.

مشاوران آموزشی
آکادمی جولد

پاسخگوی شما هستند

jold



نظرات

    پاسخی بگذارید